Individ- och organsationsutveckling

Utbildning och föreläsningar

Konsultationer

Coachning

Samtal















måndag 26 mars 2012

Livet består av mycket vardag




Bilderna är från Lena Håkanssons utställning

På Smålands museum pågår många intressanta, roliga och inspirerande utställningar och en av dem vill jag särskilt lyfta fram. Det är utställningen ’Jag är lycklig’ av Lena Håkansson. Lena är textildesigner och ställer ut textila objekt och glada tillrop. Utställningen pågår till den 15/4 2012.

Så här berättar hon själv om sig och om utställningen. Texten är hennes egen och finns med påutställningen.

”Jag är lycklig” är en utställning som förpliktigar. Är jag verkligen lycklig? Ja, det är jag. Jag är lycklig när jag broderar, syr, tecknar, trycker, arbetar med bilder i datorn, blir färdig med ett verk eller påbörjar ett nytt, får idéer, ser en bra utställning eller läser något inspirerande. Men jag är också lycklig när vardagen fungerar och inget särskilt händer, till exempel när alla i familjen hinner äta middag tillsammans i lugn och ro en vanlig vardag. Man får passa på att vara lycklig. Livet består av mycket vardag och då är det smart att inspireras av vardagen och att försöka skapa sig ett roligt och stimulerande vardagsliv.

Vad gör dig lycklig? Dela gärna med dig till andra bloggläsare

1 kommentar:

  1. Inspirerande konstverk och förklaring till vad som gör henne lycklig. Jag instämmer i lenas resonemang om att lycka bör utgå från vardagen.

    SvaraRadera